The Craft and Building scenes in the fresco Painting of Qusayr Amra
Identifiant AIEMA | 22-1806 |
---|---|
auteur du texte | AL-SHAR'A Raed R. |
ISSN | 0065-0900 |
liens | <non spécifié> |
revue | Acta ad Archaeologiam et Artium Historiam Pertinentia |
fascicule | 2009, III, 1 |
article suivant | <non spécifié> |
article précédent | <non spécifié> |
titre d’autre support de publication | <non spécifié> |
pagination | |
nombre d’illustrations | |
langue du texte | anglais |
traduit de | <non spécifié> |
présence de résumé dans une langue différente. Si oui, langue du résumé | <non spécifié> |
renvoi BullAIEMA | <non spécifié> |
résumé de l'AIEMA | :
The extensive Fresco paintings of Qusayr Amra, an Umayyad bath complex, are characterized by their rich iconographic repertoire, which includes hunting and bathing scenes, musicians, dancers, acrobats and wrestlers. It has been proposed that such scenes depict the pastimes of members of the ruling elite as a way of indicating their royal status. The eastern vault of the audience-hall is divided into thirty-two panels arranged in four rows; they depict various craftsmen (e.g. masons, carpenters and blacksmiths) and activities connected with construction works. At first sight these panels appear to be anomalous with no apparent relationship to the other scenes. In addition to describing the sequence of the various crafts and the implements used, this essay attempts to show that these panels were intended to indicate the elevated social status of the patron of Qusayr Amra, and the material resources at his disposal; they were a kind of secular self-celebration of success and wealth. (Résumé auteur) |
classement | |
pays - classement | Jordanie |
mot matière |
|
personne citée | <non spécifié> |
index géographique | |
pièce jointe | <non spécifié> |
commentaire | |
publié dans le bulletin | 2011-22 |