• Télécharger en RDF (xml | n3 | nt)

Personifications and the Ancient Viewer: The Case of the Hadrianeum ‘Nations’

Identifiant AIEMA22-354
auteur du texteHUGHES Jessica
ISSN0141-6790
liens<non spécifié>
revueArt History
fascicule2009, 32/1
article suivant<non spécifié>
article précédent<non spécifié>
titre d’autre support de publication <non spécifié>
paginationp. 1-20
nombre d’illustrations
langue du texteanglais
traduit de<non spécifié>
présence de résumé dans une langue différente. Si oui, langue du résumé<non spécifié>
renvoi BullAIEMA<non spécifié>
résumé de l'AIEMA
:
In analyzing sculptural reliefs of personified “Nations” made to adorn the Hadrianeum in Rome, the author evokes the difficulty of interpreting personifications in Greek and Roman art generally. When viewed individually, such figures seemingly were ambiguous in meaning to ancient spectators; however, when personifications were seen within a coherent group, they were more easily comprehensible and their symbolic importance could be more easily understood. Examples are personifications of the seasons of the year, and in this context, the author discusses a mosaic from the imperial palace in Ostia showing female busts of the four Seasons (p. 11-12, pl. 15).
classement
pays - classement<non spécifié>
mot matière
personne citée<non spécifié>
index géographique
pièce jointe<non spécifié>
commentairep. 1-20, ill. n.b.
publié dans le bulletin2011-22