Personifications and the Ancient Viewer: The Case of the Hadrianeum ‘Nations’
Identifiant AIEMA | 22-354 |
---|---|
auteur du texte | HUGHES Jessica |
ISSN | 0141-6790 |
liens | <non spécifié> |
revue | Art History |
fascicule | 2009, 32/1 |
article suivant | <non spécifié> |
article précédent | <non spécifié> |
titre d’autre support de publication | <non spécifié> |
pagination | p. 1-20 |
nombre d’illustrations | |
langue du texte | anglais |
traduit de | <non spécifié> |
présence de résumé dans une langue différente. Si oui, langue du résumé | <non spécifié> |
renvoi BullAIEMA | <non spécifié> |
résumé de l'AIEMA | :
In analyzing sculptural reliefs of personified “Nations” made to adorn the Hadrianeum in Rome, the author evokes the difficulty of interpreting personifications in Greek and Roman art generally. When viewed individually, such figures seemingly were ambiguous in meaning to ancient spectators; however, when personifications were seen within a coherent group, they were more easily comprehensible and their symbolic importance could be more easily understood. Examples are personifications of the seasons of the year, and in this context, the author discusses a mosaic from the imperial palace in Ostia showing female busts of the four Seasons (p. 11-12, pl. 15). |
classement | |
pays - classement | <non spécifié> |
mot matière | |
personne citée | <non spécifié> |
index géographique |
|
pièce jointe | <non spécifié> |
commentaire | p. 1-20, ill. n.b. |
publié dans le bulletin | 2011-22 |