• Télécharger en RDF (xml | n3 | nt)

Women and the recording of mosaics

Identifiant AIEMA22-1137
auteur du texteCOSH Stephen R.
ISSN0286-9626
liens<non spécifié>
revueMosaic
fascicule2009, 36
article suivant<non spécifié>
article précédent<non spécifié>
titre d’autre support de publication <non spécifié>
paginationp. 25-28
nombre d’illustrations
langue du texteanglais
traduit de<non spécifié>
présence de résumé dans une langue différente. Si oui, langue du résumé<non spécifié>
renvoi BullAIEMA<non spécifié>
résumé de l'AIEMA
:
Early records of Romano-British mosaics by women are in the form of tapestries, such as Mrs George's copy of the Littlecote pavement (c. 1730) and embroideries of the Bramdean and Crondall mosaics made in the 19th century. The first woman who recorded mosaics by means of drawings and paintings was Catherine Downes at Pit Meads, Wiltshire, in 1786-1787. A century later Eleanor Parker and Mary Hartley drew pavements recovered from successive excavations at Fifehead Neville, Dorset. At the turn of the 19th and 20th centuries Flora Bush drew the central compartment of the mosaic at Brislington, near Bristol, and in the late 1920s and early 1930s Tessa Verney Wheeler made coloured tracings of mosaics at Lydney and Verulamium.
classement
pays - classementGrande-Bretagne
mot matière
personne citée<non spécifié>
index géographique
pièce jointe<non spécifié>
commentairep. 25-28, 3 fig.
publié dans le bulletin2011-22