Parallel research Fresco painting of Chora and Sopocani
Identifiant AIEMA | 23-361 |
---|---|
auteur du texte | CVETKOVSKA OCOKOLJIC Violeta ; OCOKOLJIC Jugoslav |
publication collective | XI. Uluslararasi antik mozaik sempozyumu, 16-20 Ekim 2009 Bursa, Tükiye : Türkiye Mozaikleri ve Antik Dönemden Ortaçağ Dünyasına Diğer Mozaiklerle Paralel Gelişimi... / XIth International Mosaic Studies Symposium, 16th-20th October 2009, Bursa : Mosaics of Turkey and Parallel Developments in the Rest of the Ancient and Medieval World |
ISBN | 978-605-560781-4 |
liens | <non spécifié> |
tomaison | |
pagination | p. 269-281 |
nombre d’illustrations | |
langue du texte | anglais |
traduit de | <non spécifié> |
langue du résumé (si présent) | <non spécifié> |
renvoi BullAIEMA | <non spécifié> |
résumé de l'AIEMA | :
The article discusses the parallels between the iconography of mosaics in the Chora Church (Kariye Camii) and the iconography of the frescoes in the Holy Trinity Church at Sopocani in Serbia. The main topic is the structural analysis of frescoes, i.e. reducing frescoes to basic geometrical figures and establishing relations between them. In addition, the article concentrates on the interpretation of symbols, with perspective on the role of transferring messages and using symbolism of colors and light. A special analysis is dedicated to the parallel interpretation of the scene of the Dormition of the Mother of God. (Excerpt from the author’s abstract.) |
classement | |
pays - classement | <non spécifié> |
mot matière |
|
personne citée | <non spécifié> |
index géographique |
|
pièce jointe | <non spécifié> |
commentaire | p. 269-281, 22 ill. n.b. et coul. Éditeur : Istanbul, Ege Yayınları Colloque : 2009, Bursa |
publié dans le bulletin | 2013-23 |