Heracles’ intoxication in mosaics from Israel: A neo-platonic perception
Identifiant AIEMA | 23-1036 |
---|---|
auteur du texte | SADEH Nava Sevilla |
publication collective | O Mosaico romano nos centros e nas periferias : Originalidades, influências e identidades. Actas do X Coloquio Internacional da AIEMA (Museu Monografico de Conimbriga, Portugal, 29 de Outubro a 3 de Novembro de 2005) |
ISBN | 978-972-776-441-9 |
liens | <non spécifié> |
tomaison | |
pagination | p. 231-241 |
nombre d’illustrations | |
langue du texte | anglais |
traduit de | <non spécifié> |
langue du résumé (si présent) | <non spécifié> |
renvoi BullAIEMA | <non spécifié> |
résumé de l'AIEMA | :
The author presents a new interpretation of the theme of the drunkenness of Heracles with particular reference to the mosaics from Sepphoris and Sheikh Zouede. She argues that the role of Heracles was not to provide a contrast with Dionysus but as an initiate who, through intoxication, could envision the god. The ‘drinking contest’ is interpreted not as a contest but as Heracles’s transition to maturity through his apotheosis: he is regarded as a follower of Dionysus and not a rival. |
classement | |
pays - classement | Israël |
mot matière | |
personne citée | <non spécifié> |
index géographique | |
pièce jointe | <non spécifié> |
commentaire | p. 231-241, 18 ill. n.b. (résumés anglais et français). Éditeur : Conimbriga, Instituto dos museus e da conservaçao Colloque : 2005, Conimbriga |
publié dans le bulletin | 2013-23 |